پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۶۳۵
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: بر اساس آزمایش‌های DNA هویت شهید رستم علی بابایی از شهر کرد مدفون در گلزار شهدای گمنام بردخون از توابع شهرستان دیر شناسایی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر عصر چهارشنبه در نشست با امام جمعه دیر با گرامیداشت ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، گفت: دشمن که از جنگ تحمیلی راه به جایی نبرد، وارد عرصه جنگ فرهنگی و تغییر باورهای دینی و اسلامی ما شده است.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: وجود مزار مطهر شهدای گمنام در شهرهای ایران زمینه خوبی برای نوجوانان و جوانان است که با این سرمایه‌های معنوی و کرامات آنها آشنا و مأنوس شوند.

وی ادامه داد: این شهدای خوشنام سند مظلومیت مردم و نظام و انقلاب اسلامی و ولی فقیه هستند.

غریبی از مشخص شدن هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در شهر بردخون خبر داد و گفت: این دومین باری است که در استان ما هویت یک شهید گمنام شناسایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آزمایش‌های DNA هویت شهید رستم علی بابایی از شهر کرد مدفون در گلزار شهدای گمنام بردخون شهرستان دیر شناسایی شده است.

وی افزود: این شهید والامقام در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هماهنگی‌های لازم جهت حضور خانواده این شهید بر مزار مطهر شهید رستم علی بابایی انجام گرفته و روز یکشنبه هفته آینده میزبان خانواده این شهید عزیز هستیم که باید استقبال در خور شانی انجام دهیم.

وی همچنین از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در ایام فاطمیه در شیرینو کنگان خبر داد.

امام جمعه دیر با اشاره به جایگاه والای شهدا، گفت: خون پاک شهیدان، انقلاب اسلامی ایران را در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: شهدای گمنام مایه خیر و برکت و بیداری مردم هستند و باید قدردان آنها باشیم.

وی ابراز کرد: مردم شهرستان دیر بویژه بردخون که در تشییع و تدفین شهدای گمنام سنگ تمام گذاشتند، بار دیگر در استقبال از خانواده این شهید، اوج ولایتمداری و تعظیم و تکریم از خانواده معظم شهدا را نشان خواهند داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر